HYPOBONUS
MGM Reality
Kariéra v MGM
chyby pri predaji a kupe nehnutelnosti

Najčastejšie chyby predávajúcich


Vlastníci nehnuteľností už pri nadstavovaní ceny robia základnú chybu. Je logické, že očakávajú čo najviac. Ale práve nadstavením vysokej úvodnej ceny sa ponuka stáva nepredajná, následne po 3 týždňovom neúspechu si zavolajú na pomoc realitnú kanceláriu, ktorú dovtedy vehementne odmietali.

Tu použijem príklad lekára- zubára. Keď vás bolí zub, snažíte sa ho liečiť tri týždne sami? Sami si ho vŕtate a chcete vytrhnúť? Nie. Prvé čo urobíte v tom zúfalstve a záchvate bolesti, vyhľadáte prvú zubnú pohotovosť, vzdialenú aj 50 km a dáte sa ošetriť. Že je to logické? Načo zbytočne trpieť? Zuby a nehnuteľnosti sú odlišné veci. Ale tak, ako si vaše zuby necháte ošetrovať u odborníka, nehnuteľnosti by ste tiež mali nechať predávať profesionálom a netrápiť sa sami. Nik z  nás nechce zostať štrbavý,  rovnako ako nik z nás nechce prísť zlým rozhodnutím o strechu nad hlavou. 

Vlastníci robia aj druhú chybu, lebo sa mylne domnievajú, že  keď svoju ponuku dajú desiatim sprostredkovateľom , že predaj bude rýchlejší. Opak je pravdou, klient takýmto jednaním si ponuku ešte viac znehodnotí. Zase uvediem už menej absurdný príklad z praxe. Vcíťte sa do kože kupujúceho. Vyberáte si bývanie a hľadáte na realitných serveroch, kde inzerujú viaceré realitné kancelárie. Osloví vás nehnuteľnosť,   poznamenáte si ju a pokračujete vo výbere. O tri ponuky nižšie, opäť natrafíte na tú istú nehnuteľnosť, len cez iného sprostredkovateľa, za inú vyššiu cenu. O päť ponúk nižšie, je znova tá istá nehnuteľnosť, ale zase paradoxne lacnejšia. A tento scenár sa opakuje ďalej. Navyše nezhoduje sa nielen v cene, ale aj v popise a technických údajoch. Tým pádom,  ako klient – kupujúci ste zmätený a vzbudzuje to nedôveru voči predmetnej nehnuteľnosti a radšej si vyberiete takú, kde nevidíte problém.  Čiže vlastník si v tomto prípade ukážkovým príkladom, sám svojim správaním znehodnotil predaj. A cena logicky klesá.

Preto odporúčam, hneď na začiatku osloviť profesionála,  poradiť sa s ním a nadstaviť cenu na predateľnej úrovni, paradoxne nám to zaručí vyššiu predajnú cenu ako v prvom prípade.

Druhou podstatnou vecou je výber sprostredkovateľa a exkluzívny predaj. Pokiaľ  exkluzivita nevyhovuje alebo máme voči nej predsudky (aj keď neopodstatnené, lebo exkluzívny predaj je najrýchlejšou a  najefektívnejšou cestou) alebo nepoznáme kvalitnú realitnú kanceláriu ( čo si myslím, že nie je celkom pravda, keďže čítate tento článok J ), tak určite nedáme túto ponuku, viac ako trom sprostredkovateľom, nakoľko ich marketingové aktivity sú podobné a zase by prišlo k znehodnoteniu ponuky . Stratila by pre kupujúceho atraktivitu a exkluzivitu.