HYPOBONUS

Je exkluzívna zmluva výhodná?


Exkluzivita znamená, že nehnuteľnosť predáva výhradne len jeden sprostredkovateľ- jedna realitná kancelária. Exkluzívne zastupovanie môže byť veľkou výhodou, pokiaľ si vlastník vyberie správnu realitku. Vhodným sprostredkovateľom je väčšie realitné centrum, ktoré má slušné zázemie, je mediálne známe, má širokú ponuku nehnuteľností, ponúka 100% servis pri predaji a hlavne dokáže predmetnú nehnuteľnosť predať.
O predaji však nerozhoduje len práca realitnej kancelárie, ale aj cena prispôsobená stavu v akom sa nehnuteľnosť nachádza a dopyt na realitnom trhu. Všetkých našich klientov sa pýtame, či chcú svoju nehnuteľnosť predať, alebo či ju chcú predávať... a v tom je veľký rozdiel. Pokiaľ ju chcú predať, tak si nechajú poradiť.
Najdôležitejšia je vzájomná, obojstranne výhodná dohoda medzi sprostredkovateľom a vlastníkom. Je len na vlastníkovi, aby si zvážil, overil a prehodnotil, čo mu sprostredkovateľ nehnuteľností ponúka a správne sa rozhodol. Ďalej je exkluzivita výhodou aj pre kupujúceho, nakoľko vidí transparentný a seriózny prístup zo strany vlastníka, ako aj sprostredkovateľa, má istú cenu a nemôže sa stať, že mu nehnuteľnosť vyfúkne niekto iný spred nosa.
V princípe je exkluzivita najrozumnejší a najrýchlejší spôsob predaja nehnuteľností. Keby tomu tak nebolo, tak by celý vyspelý svet nepredával nehnuteľnosti výhradne na exkluzivitu. Výhod pre predávajúceho je veľa, napr. venuje sa tomu jeden sprostredkovateľ- maklér, môže nehnuteľnosť plnohodnotne inzerovať a klient je odbremenený od obhliadok a celého toho humbuku okolo, nemusí sa prispôsobovať a stretávať so záujemcami, zdvíhať telefonáty, odpovedať na e-maily a nič navyše ho to nestojí a hlavne si svoju nehnuteľnosť neznehodnotí.
Znehodnotenie predaja nehnuteľnosti sa stáva bohužiaľ veľmi často a je to zapríčinené nesprávnym postupom vlastníka, ktorý si napr. môže myslieť, že pokiaľ jednu nehnuteľnosť dá predávať 8 realitným spoločnostiam, predá ju najrýchlejšie. Opak je pravdou. V praxi to funguje tak, že každá realitná kancelária začne inzerovať jeho nehnuteľnosť prevažne na rovnakých internetových serveroch, ale za odlišných cenových a predajných podmienok (nie všetky realitné kancelárie postupujú seriózne, častokrát uvádzajú ceny bez provízií a potom tlačia práve predávajúcich s cenou nižšie). No a práve toto zle vplýva na potencionálneho záujemcu o kúpu. Vidí vašu nehnuteľnosť s rovnakými fotkami 8x pod sebou inzerovanú s odlišným popisom (textom) a inou cenou. Ako by ste reagovali vy? Nebolo by vám to podozrivé? Záujemca si povie, že pravdepodobne ide o nejaký podfuk, alebo zlý žart, odignoruje vašu ponuku a viac sa neozve- PRÁVE TOTO JE JEDEN ZO SPÔSOBOV, AKO SI MÔŽETE ZNEHODNOTIŤ PREDAJ VÁŠHO BYTU, DOMU, POZEMKU.
Aj z našej odbornej praxe od roku 1997 jasne vychádza, že práve exkluzívne nehnuteľnosti sa predávajú najrýchlejšie. Do istej miery je to spôsobené aj tým, že takéto domy, byty či pozemky sú uprednostňované pred inými, figurujú na začiatku ponukových listov, v top ponuke internetových serveroch a záujemcom o kúpu sa privilegovane ponúkajú. Správna realitná kancelária pri exkluzívnom predaji spolupracuje aj s ďalšími realitnými spoločnosťami a hľadajú spoločne kupujúceho. Pre klienta to znamená, že k jeho nehnuteľnosti sa dostane podstatne väčší počet uprednostňovaných záujemcov o kúpu z partnerských realitiek, od čoho závisí rýchlosť predaja.