HYPOBONUS
MGM Reality
Kariéra v MGM

Vychytávky z drahých projektov sa stávajú bežnou súčasťou štandardu.


Faktorom, ktoré ovplyvňujú výber nového bývania, je viac. INDEX oslovil nášho šéfa s otázkou, na čo by záujemcovia určite nemali zabudnúť.

Mário Glos, viceprezident NARKS, CEO spoločnosti 4sale marketing:

Pre každého klienta znamená nadpriemernosť niečo iné. Niekto môže aj jasný benefit vnímať negatívne. V jednom z našich prémiových projektov sme mali vysoké stropy, cca 3,3 metra. Je to jednoznačný benefit, byt pôsobí vzdušnejšie, podčiarkuje charakter staromestského bývania, je v ňom viac úložného priestoru aj väčší objem kyslíka, čím je v podstate zdravší.

Napriek tomu určitá skupina klientov mala voči tomuto benefitu výhrady, väčšinou z dôvodu obáv vyšších platieb za vykurovanie. Je na predajcovi projektu, aby pred začatím predaja zanalyzoval svoj projekt a argumentačne pripravil obchodných zástupcov na budúce možné námietky klientov.

V každom prípade, klient musí pozerať na svoje reálne potreby. Niektoré projekty majú charakter štartovacieho bývania, iné, naopak, finálneho rodinného bývania. Keď ste mladý človek bez detí, máte úplne iné požiadavky ako rodina s deťmi.

Vo všeobecnosti nadpriemernosť projektu naznačuje lokalita, architektonické prevedenie, okolie projektu a jeho budúca užitočnosť a komfort pre vlastníka. Benefitom môžu byť vyššie stropy, veľké presklenia, väčšie terasy, kvalitné spoločné priestory, úspora energií (nižšie prevádzkové náklady na vykurovanie).

Ktoré vychytávky v projektoch majú pridanú hodnotu a kupujúci by ich mal hľadať?

Mário Glos, viceprezident NARKS, CEO spoločnosti 4sale marketing:

Veľa vychytávok, ktoré v minulosti mali len prémiové projekty, sú dnes štandardom aj pri bežných projektoch. Vyplynulo to z požiadaviek stavebných technologických a energetických noriem, územných plánov a iných regulácií.

Do tejto kategórie spadá rekuperácia, tepelné čerpadlá, nízkoenergetická až pasívna výstavba, vegetačné strechy (extenzívne, intenzívne) a podobne.

Ďalšie vychytávky vyplývajú z reálnych potrieb klientov: príprava na chladenie a tienenie (klimatizácie, externé žalúzie), väčšie balkóny, predzáhradky, priestor na stretávanie novovytvorenej komunity.

Slovenský developer je konzervatívny, hrá na istotu a málo riskuje. Preto projekty nie sú také inovatívne a svetové trendy dobieha Slovensko pomalšie. Stále u nás chýba výstavba hybridných priestorov alebo colivingu.