HYPOBONUS
MGM Reality
Kariéra v MGM

Prepis online rozhovoru s Mgr. Máriom Glosom z 1. realitnej konferencie NARKS.


Mgr. Mário Glos sa vyjadroval na tému- Súčasný výkon realitných kancelárií, zmena aktuálnych trendov.  Nižšie vám prinášame prepis textu z 1. online realitnej  konferencie a tému súčasnej situácie na realitnom trhu.

Záznam z konferencie si viete pozrieť zdarma na odkaze:  https://youtu.be/miwZaCCEpt0

Rozhovor s Máriom Glosom začína v 37 minúte.

 

1.     Ako vnímaš paralely s krízou v roku 2008, v čom je táto doba podobná ?

 

Vidím to veľmi podobne, my sme taktiež začínali v tomto období v žilinskom regióne, boli sme v podstate tiež nováčikova. Nám táto kríza umožnila vyrásť na jednu, v tej dobe,  z najväčších realitných kancelárií a to najmä vďaka správnemu uchopeniu marketingu a húževnatosti- ťahu na bránu. Tá doba nebola ľahká, ale vtedy sme nemali žiadne očakávania.

 

 

2.     Čo si myslíš, že by mali v tomto období robiť realitní makléri z pohľadu vlastných aktivít? 

 

Začal by som z opačného konca, čo by robiť určite nemali.  Najhoršia je pasivita a strata režimu. Človek nie je medveď a toto nie je zimný spánok. Nábehová krivka do normálneho pracovného tempa je potom ako krížová cesta- bolestivá a nekonečná.  Môžeme si vziať inšpiráciu napr. zo športovcov, ako oni aktuálne trávia čas doma- hrajú tenis s panvicasmi v kuchyni ‚žonglujú s toaleťákmi... je to preto, že šport je ich život a milujú to čo robia.  Rovnako, pokiaľ chce byť realiťák úspešný, tak musí milovať svoju prácu a zároveň sa musí udržiavať v kondícii. Mal by sledovať konkurenciu, čítať články, obzerať sa po ponukách atď...

 

No a toto je aktuálne najlepší čas na vyservisovanie samého seba. Zastavenie sa na chvíľu, zanalyzovanie vecí a naplánovanie si budúcnosti- konkrétnych krokov.

 

Jedným z nich by mal byť osobnostný marketing, lebo okrem realitnej kancelárie je aj maklér sám o sebe značka.

 

Dnes je veľmi vysoká aktivita na soc. sietiach. Virtuálny svet, virtuálny priestor je niekoľkonásobne väčší ako ten fyzický a táto situácia ohľadne mimoriadnej situácie len eskalovala  ONLINE dobu. Získanie klienta a prezentácia nehnuteľnosti je na začiatku vyslovene virálna záležitosť- makléri by sa mali stať odborníkmi, práve na tento tip marketingu- a teraz je priestor nato sa zdokonaliť v tejto oblasti. Určite odporúčam založiť si každému napr. funpage, kde je možné boostovať príspevky a aj cez tento kanál informovať svojich klientov o ponúkaných službách a nehnuteľnostiach.

 

Druhým  tipom je sústrediť sa na konkrétnu cieľovú skupinu klientov a komunikovať s ňou veľmi zrozumiteľne.

V kontexte dnešnej doby ju vidím jednoznačne v bonitnej, resp. v tej najbonitnejšej klientele.

 

Je faktom, že počas krízy sa bonitní klienti stávajú ešte bonitnejšími.  Víťazom dnešnej doby budí ľudia, ktorí majú dostatočné finančné zdroje. Čiže by som odporúčal čas venovať príprave databáz klientov, potencionálnych investorov a  takých ľudí, ktorí budú mať prebytok zdrojov a budú mať chuť investovať.

 

 

3.Kam sa nasmeruje trend realitného sprostredkovania? 

 

Očakávam podobný trend, aj keď krátkodobejší, vo vývoji dopytu a ponuky ako nastal v roku 2009, čo vnímam z pohľadu realitného makléra veľmi pozitívne.  Na trhu pribudne viac ponuky a dopytujúci klient si bude môcť viac vyberať.

Oddelia sa šikovní makléri od ešte šikovnejších. Veľmi dôležité bude vedieť počúvať klienta, pochopiť jeho reálne potreby a následne mu poradiť výber tej najvhodnejšej nehnuteľnosti- čiže si osobne myslím, že v očiach klientov opäť stúpne pridaná hodnota realitných maklérov, čo je dobrá správa.  

 

Z tohoto vypláva ďalší môj typ, a tým je sústrediť sa na trh kupujúceho a trh dopytu. Prispôsobiť tomu marketingové nastavenie, aktivitu napr. na soc. sietiach a našu komunikáciu.

 

Ďalej očakávam, že stále sa budú zvyšovať nároky na vyššiu kvalitu prezentácie ponúk.

Napr. samotná video obhliadka už v krátkej budúcnosti nebude nástrojom odlíšenia sa. Posunie sa to na ďalší level a budeme rozmýšľať nad tým, AKÝM SPÔSOBOM sa dokážeme odlíšiť v tej video obhliadke.

 

Priamo úmerne s kvalitou prezentácie ponuky bude podľa môjho názoru rásť aj požiadavka na osobnú kvalitu realitného makléra.  Jeho profesionalitu, odbornosť ale aj empatiu a schopnosť počúvať klienta a odhadnúť jeho skutočné potreby. Táto doba čo nastala, sa dá veľmi efektívne využiť napr. na samoštúdium, absolvovanie rôznych webinárov, dovzdelanie sa...

 

Dá sa povedať, že je využitie je kľúčové  z pohľadu budúceho úspechu.

 

Ja túto situáciu vnímam ako obrovskú príležitosť, kedy sa vieme posunúť ďalej.

 

 

 

<span style="font-size:11.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri;mso-fareast-font-family:" times="" new="" roman";="" mso-hansi-font-family:calibri;mso-bidi-font-family:"times="" color:black;mso-fareast-language:sk"="">TÉMY 1. REALITNEJ ONLINE KONFERENCIE:

SÚČASNÁ SITUÁCIA NA REALITNOM TRHU .
• Vplyv súčasnej situácie na realitné kancelárie, Ján Palenčár, prezident NARKS
• Déjà vu – bude sa opakovať rok 2008? Marian Paták, CEO Directreal 

• Súčasný výkon realitných kancelárií, zmena aktuálnych trendov, Mário Glos, CEO realitnej skupiny MGM
• Situácia na slovenskom trhu vs. českom trhu, Jan Borůvka, generálny sekretár ARK ČR
• Inovatívne spôsoby komunikácie, nástroje online sveta a digitálnych technológií, Martin Lazík, analytik NARKS, Urban & Partner
• Ako zostať pozitívny? Čo znamená spotrebiteľská nálada a ako veľmi je dôležitá? Pavol Lorenc, kouč

POHĽAD BANKOVÉHO SEKTORA NA REALITNÝ TRH – orientačný čas 18,00 hod. 
• Všeobecná situácia v bankovom sektore, Marek Gábriš, analytik ČSOB banky
• Súčasné trendy v procese poskytovania hypoték, František Dragúň, generálny riaditeľ Fincentrum, a.s.
• Zmeny v poskytovaní úverov, Zuzana Šimonová, analytička, Fincentrum, a.s.
• Aktuálny proces schvaľovania
• Súčasné obmedzenia

PRÁVNY NÁZOR NA AKTUÁLNU SITUÁCIU – orientačný čas 19,00 hod.
• Aplikácia vládnych návrhov (opatrenia pre podnikateľov) pre realitné kancelárie a maklérov SZČO, Ján Kutan, konateľ KUTAN & PARTNERS s. r. o.
• Postoj k našim výdavkom, úhrada faktúr, aké kroky podnikať voči našim dodávateľom, Dorota Ďurianová, konateľ KUTAN & PARTNERS s. r. o.
• Vysvetlenie pojmov – odstúpenie od uzatvorených zmlúv (vis maior)